Polski Fiat 125p Popular II

 

 

Polski Fiat 125p Popular II pojawił się w ofercie: Biura Eksportu Wewnętrznego na początku 1982 roku, zastępują dotychczasową wersję popularną tego samochodu. Zgodnie posiadanymi uprawnieniami dy-rektor FSO w porozumieniu z Polmozbytem decyzją nr. 3/82 z dnia: 19.01.1982r, ustala cenę samocho-dów Popular II na kwotę: 2440 dol. $Samochody te sprzedawane były w tzw. Eksporcie Wewnętrznym

(sprzedaż dewizowa). O zakresie ich wyposażenia informowały placówki Banku PKO, gdyż to one przyj- mowały zamówienia oraz wpłaty. Poniżej: zestawienie ukazujące różnice wyposażenia sam. Popular II w stosunku do wykonania Standard. Ciekawostka: lista ta nie obejmuje m.in. Ogrzewania Tylnej Szyby (jako opcji brak). Rozwiązanie to nie było stosowane w wersji Popular II, jednak nie było również wypo-sażeniem wówczas występującym jako obowiązkowe w wykonaniu Standard, a jedynie jako dopłata.

 

  • bez listew zewnętrznych bocznych (tzw. zabezpieczających)
  • bez kołpaków kół (niklowanych talerzyków)
  • bez obrotomierza
  • bez lewej półki pod tablicą rozdzielczą
  • bez cięgna gazu ręcznego (rozwiązanie wycofane w kwietniu 1983r)
  • bez programatora przerwy pracy wycieraczek
  • bez zapalniczki
  • bez gniazda zapalniczki
  • bez zagłówków
  • bez tylnych uchwytów pasażerskich
  • boczki drzwiowe (wewnętrzne) - bez listew ''Mylar''
  • boczki drzwiowe (wewnętrzne) - bez odblasków drzwiowych
  • bez lampy oświetlenia bagażnika
  • czarna ramka świateł pozycyjnych
  • ramka reflektorów cynkowana
  • materiał dywanowy typu: Fiat 125p
  • ogumienie: 165 SR x 13 ''Rekord''
  • tylny most jugosłowiański


W przypadku odbioru sam. wyposażonych w niektóre z ww. elementów PP ''Polmozbyt'' miał obowiązek pobierać dopłaty w złotówkach według aktualnego (wówczas) cennika. Uściślając: za montowanie wyposażenia nie wcho-dzącego w zakres wersji Popular II, fabryka pobierała dodatkową opłatę, ustaloną wcześniej przez dyrektora FSO. Polski Fiat 125p Popular II w ofercie utrzymał się do końca czerwca 1982 roku. Od 1 lipca br. wprowadzono nowe, bardziej atrakcyjne warunki nabywania sam. osobowych w Eksporcie Wewnętrznym. Klienci zamawiający samo-chody otrzymali możliwość wpłaty 50% ceny w walutach wymiennych lub bonach PKO, resztę dopłacając w złot-ówkach. Zmiany podyktowane zostały chęcią zapobieżenia dalszemu spadkowi zainteresowania tą formą handlu. W ostatnich miesiącach br. Eksport Wewnętrzny, na skutek zmian kursów walut, wyraźnie się załamał. Po prostu ceny dewizowe nie były konkurencyjne w stosunku do cen osiąganych na giełdach. Obecne warunki, jak sądzono miały być bardziej opłacalne zarówno dla klientów, jak i Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego Pol-Mot. Równo-cześnie z wprowadzeniem nowych zasad sprzedaży w Eksporcie Wewnętrznym wycofano z oferty omawiane już na wstępie sam. Popular II, w miejsce których (od 1 lipca br.) wprowadzono z kolei samochody: Polski Fiat 125p w odmianie Standard, w swoim podstawowym ''Ukompletowieniu'', nie obejmującym tylko: obrotomierza, a zatem bez zasadniczych braków w wyposażeniu, tak jak to miało miejsce w wersji: Popular II. Kolejnym wartym przypo-mnienia faktem jest również to, że sam. produkcji FSO (jak ustalono), można było odbierać tylko w Warszawie w Polmozbycie przy ul. Stalingradzkiej. Wracając jeszcze do wersji: Standard, w Eksporcie Wewnętrznym cenę tego modelu ustalono w wysokości: 2.500 dol. $ lub zgodnie z nowymi zasadami, również w formie wpłaty mieszanej tzn. dolarowo-złotówkowej, w przypadku wspomnianej wersji Standard było to: 1 250 dol. $ + 215.500 tys. zł.

 


Comments: 0

Opracowanie: Matek125

Kontakt: kancior125p@onet.pl